З 13 листопада 2017 року по 17 листопада 2017 року на базі Комунального закладу «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради відбувся українсько-нідерландський семінар за підтримки Управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації та фахівців нідерландського інституту «Visio».
В роботі семінару прийняли участь педагоги КЗ «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» ЧОР, Слов’янської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату № 23, КЗ «Сосницький навчально-реабілітаційний центр» ЧОР, КЗ «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр № 2» ЧМР ЧО, фахівці та батьки учнів громадської організації «Голос батьків».
У ході роботи семінару обговорювались важливі питання вивчення цілісної концепції стимуляції дітей з важкими і (або) множинними порушеннями психофізичного розвитку.
Основні тези семінару:
Понеділок, 13.11.17 р., розкрито питання базової стимуляції (за методом Андреаса Фреліха). Учасники семінару поєднували теорію та практику з акцентом на практиці, щодо базової стимуляції дітей, у яких самостійна сенсомоторна діяльність вкрай обмежена, їх життєвий досвід і взаємодія з навколишнім світом повністю залежить від допомоги інших людей.
Вівторок, 14.11.17 р., розглянута тема «Партнерство педагогів і батьків у вихованні дитини». Інге Гордік, магістр соціальних наук з Нідерландів, поділилась досвідом роботи педагога з батьками в їхній країні та надала рекомендації стосовно форм та методів роботи співпраці педагога з батьками.
Середа, 15.11.17 р. День був присвячений розкриттю двох питань:
-
Стрес. Емоційне вигорання педагога.
-
Підтримка сімей дітей, які потрапили в складні життєві ситуації.
У розгляді першого питання вказані причини виникнення стресу та надані поради по запобіганню виснаження у педагогів спеціальних навчальних закладів.
По-другому питанню учасники семінару на конкретних прикладах вивчали особливості поведінки і розвитку дітей з вадами зору, які прибули з зони АТО і потрапили під обстріли. Було вироблено рекомендації по реабілітації та способах комунікації цих дітей з урахуванням їх індивідуальних особливостей.
Четвер, 16.11.17 р. Досконало розглянуто питання «Сенсорної інтеграції», «Різниця між СГДУ/РАС і сенсорною інтеграцією», а також способи комунікації при сліпо-глухоті. Переглянуті та обговорені відеоматеріали роботи з даною категорією дітей КЗ Чернігівського НРЦ, Слов’янської спеціальної школи-інтернату №23 та інституту «Visio» (Нідерланди).
П’ятниця, 17 листопада. Останній день семінару був присвяченим інклюзивному навчанню. Учасники семінару вчились складати індивідуальні навчальні плани по роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
По закінченню навчального семінару було вручено сертифікати «Навчання дітей з порушеннями зору та мультивадами».